Wikia

Naam
Nachtwacht
Wil
Nachtwacht
Wil
Groep:Nachtwacht
Overlijdensjaar:298 NdV
Geslacht:Man
Acteur:Bronson Webb

Wil is een wachtruiter van de Nachtwacht. De Proloog wordt vanuit zijn oogpunt verteld.

BiografieEdit

Wil was een stroper en werd op een dag betrapt op het vellen van een hertenbok in de bossen van de Mallisters. Vervolgens kreeg hij de keuze om zich bij de Nachtwacht aan te sluiten of om een hand te verliezen. Hij koos voor het eerste. Bij de Nachtwacht werd zijn talent om geluidloos door de bossen te sluipen al gauw ontdekt. Vlak voor zijn eerste wachtrit waren de oude verhalen weer opgedoken. Daardoor had hij een wee gevoel gehad tijdens de wachtrit maar achteraf lachte hij daarover.[1]

Vier jaar later ging Wil met Gared in een wachtrit onder leiding van Waymar Roys op zoek naar een groep Wildlingen. Wil was inmiddels een ervaren wachtruiters met meer dan honderd wachtritten achter de rug. Tijdens het verkennen ontdekte hij het kamp van de Wildlingen, ze waren echter al dood. Nadat hij zijn metgezellen hierover inlichtte stelde Gared voor om terug te keren naar Slot Zwart. Roys verwierp dit echter omdat hij zelf eerst de lijken wilde zien. Toen Roys vroeg naar de oorzaak van de dood van de Wildlingen suggereerde Gared dat het door de kou kwam. Vervolgens wierp Roys tegen dat het onmogelijk was omdat de muur een week voor de wachtrit "huilde". Terwijl Gared bij de paarden bleef bracht Wil Waymer Roys naar het kamp.[1]

Eenmaal aangekomen waren de lijken en hun kamp echter weg. Roys weigerde om terug te keren voordat ze Wildlingen gevonden hadden en stuurde Wil in een bom om te zoeken naar vuren. Terwijl Wil in de boom zat zag hij dat Roys omsingeld werd door een groep Anderen. Hoewel Roys dapper vocht tegen één van hen werd hij uiteindelijk gedood. Will wachtte lang genoeg in de boom tot de Anderen weg waren voor hij naar beneden kwam. Hij besluit om het gebroken zwaard van Roys mee te nemen naar de Muur als bewijs. Echter voor hij kon vertrokken herrees het lijk van Roys echter en keelde hem.[1]

Bronnen en referenties Edit

Around Wikia's network

Random Wiki