Wikia

Westeropedia wiki

Vargo Hoat

5.164pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share
Naam Vargo Hoat
Afbeelding:Vargo Hoat.jpg
Groep:Dappere Gezellen
Trouw aan:Tywin Lannister
Overlijdensjaar:300 AL te Harrenhal
Geslacht:Man
De Strijd der Koningen
Een Storm van Zwaarden

Vargo Hoat is een huurling uit Qohor en is de kapitein van de huurlingcompagnie de Dappere Gezellen.[1]

Uiterlijk en persoonlijkheidEdit

Vargo Hoat is een lange, magere man. Hij heeft een strak, uitgeteerd gezicht dat geaccentueerd werd door een zwarte baar die tot zijn middel reikte.[2] Daarnaast slist Vargo Hoat.

BiografieEdit

Vargo Hoat was aan het begin van de Oorlog van de Vijf Koningen in dienst van Tywin Lannister, maar toen Harrenhal in de handen viel van Rous Bolten boot hij zijn diensten aan heer Bolten aan en veranderde van kamp.[3] Bolten had hem immers Harrenhal beloofd bij zijn vertrek. Door de overwinning van Tywin Lannister bij de Slag van het Zwartewater stonden de zaken van Hoat er slecht voor en om zijn positie enigzins te herstellen zorgde hij ervoor dat de hand van Jaime Lannister werd afgehakt.[4]

Tijdens het vertrek van Briënne Tarth uit Harrenhal beet zij zijn oor af.[5] Tegen de tijd dat Gregor Clegane Harrenhal veroverde was de wond gaan etteren. Clegane hakte zijn voeten en handen af en liet hem langzaam sterven.[6]

In Game of ThronesEdit

In de televisieserie van Game of Thrones werd het personage van Vargo Hoat hernoemd naar Locke en wordt hij geportretteerd door Noah Taylor. In de serie is hij een baanderman die in dienst was van het Huis Bolten. Zijn verhaallijn met betrekking tot Jaime komt grotendeels overeen met in het boek. In het vierde seizoen word het personage Locke ook een broeder van de Nachtwacht vanwaar hij uit Bran Stark probeert te doden en hierbij uiteindelijk sterft.[7] Terwijl hij in het boek sterft als gevangene van de Rijdende Berg.

In andere talen:

English

Around Wikia's network

Random Wiki