Wikia

Val van Drakensteen
Conflict Robert's Opstand
Datum 283
Plaats Drakensteen
Resultaat Overgave van Drakensteen
Vlucht van de laatste Targaryens
Combatanten
Baratheons en bondgenoten Targaryens en bondgenoten
Leiders
Stannis Baratheon onbekend
Sterkte
onbekend onbekend
Slachtoffers
weinig Vloot vernietigd

Op het einde van Robert's Opstand werd Drakensteen, de zetel van het huis Targaryen, door Stannis Baratheon veroverd.

AanloopEdit

Toen Robert's Opstand begon werden de zwangere koningin Rhaella en Viserys Targaryen, de tweede zoon van Aerys II, voor hun veiligheid naar Drakensteen gestuurd. De opstand werd door de rebellen gewonnen en Aerys en de meeste Targaryens werden uitgemoord. Drakensteen bleef voorlopig in handen van de Targaryens.[1]

Tijdens een storm werd de Koninklijke Vloot door een storm vernietigd. Diezelfde nacht werd Daenerys geboren. Rhaella stierf tijdens de bevalling. Het garnizoen was daarna van plan om hun aan Robert Baratheon te verkopen. Echter voor het garnizoen de kans kreeg smokkelden Willam Darring en vier getrouwen de laatste twee Targaryens naar Braavos. Kort daarop voer Stannis Baratheon, Robert's broer, uit om het eiland te veroveren.[1]

De valEdit

In opdracht van Robert Baratheon werd er door Stannis Baratheon een vloot gebouwd om Drakensteen aan te vallen. Stannis was in staat de plaats met weinig moeite ingenomen.[2]

NaslaapEdit

Met als gevolg van de val van Drakensteen was het laatste Targaryen-steunpunt in Westeros verloren gegaan en vluchtte Daenerys en Viserys Targaryen naar Essos. In Drakensteen leefde nog enkele getrouwen van de Targaryens en om deze onder de duim te houden benoemde Robert zijn broer Stannis tot heer van Drakensteen.[2]

Around Wikia's network

Random Wiki