Wikia

Stroomvliet
Stroomvliet - JCBarquet
Stroomvliet, artwork door JC Barquet.
Algemene info
Regio: Rivierlanden
Huis: Frey
Huidige heer: Emmon Frey
Religie: Geloof van de Zeven
Kenmerken
Inwoners: Onbekend
Stichter: Axel Tulling

Stroomvliet (Engels: Riverrun) is een groot kasteel in de Rivierlanden aan de Rode Vork van de Drietand en de zetel van Huis Tulling.[1][2]

GeografieEdit

Stroomvliet is sterk gelegen kasteel. In het noorden wordt de plaats begrenst door de Steenstort en in het zuiden door de Rode Vork. In het westen liggen weilanden die in geval van gevaar onder water kunnen worden gezet, waardoor Stroomvliet dan praktisch een eiland is.

BeschrijvingEdit

De muren van Stroomvliet zijn opgebouwd uit zandstenen die opreizen vanuit het water. Het kasteel heeft enkele torens die de oevers van beide rivieren kunnen beschieten.[3] Binnen de muren bevind zich de woonstede.[4]

De slotgracht aan de westzijde is voorzien van ingewikkelde sluizen waardoor ze het geheel met water gevuld kunnen worden. De slotgracht is zo breed en diep dat het van Stroomvliet een eiland maakt.[5]

GeschiedenisEdit

Axel Tulling verkreeg het land tussen de Steenstort en de Rode Vork van Armin Vannis ten tijde van de Andaalse Invasie en begon op de plek van de samenvloeiing van de twee rivieren met de bouw van Stroomvliet.[6]

Na de Rode Bruiloft werd het Huis Tulling door de IJzeren Troon ontdaan van al haar titels en werd Stroomvliet aan Emmon Frey geschonken.[7] Stroomvliet gaf zich onder leiding van Brynden Tulling niet over aan de Freys waarop zij een beleg startte.[8] Uiteindelijk is Stroomvliet na een lang beleg ingenomen.[9]

GebouwenEdit

GodenwoudEdit

Het Godenwoud van Stroomvliet was een luchtige tuin met beekjes en hoge sequioa's. Er leefden vele vogels en het rook er naar bloemengeuren. Het Godenwoud was vooral bedoeld voor ontspanning.[10]

Bronnen en voetnotenEdit

Hoofdplaatsen in Westeros
Hoofdstad: Koningslanding

Hoofdplaatsen:Adelaarsnest - Hooggaarde - Piek - Rots van Casterling - Stormeinde - Stroomvliet - Winterfel - Zonnespeer

Around Wikia's network

Random Wiki