Wikia

Stormeinde
Stormeinde - Marc Simonetti
Algemene info
Regio: Stormlanden
Huis: Baratheon
Huidige heer: Renling Baratheon
Religie: Geloof van de Zeven
Kenmerken
Inwoners: Onbekend
Stichter: Durran Durrendon

Stormeinde is een plaats en kasteel in de Stormlanden en is ook de hoofdplaats van de regio. De plaats ligt aan de Scheepskrakerbaai.[1]

BeschrijvingEdit

De ringmuur van Stormeinde is honderd voet hoog en het is overal rond en glad. Nergens in de muur is een spleet, kier of gat te vinden. Naar verluid is de muur op zijn minst veertig voet dik. Stormeinde kent slechts één reusachtige toren. De toren dient als graansilo, soldatenbarak, feestzaal en als woning voor de heer.[2]

GeschiedenisEdit

De vesting van Stormeinde werd in het Heldentijdperk gebouwd. Volgens de legende is het kasteel gebouwd door Durran Durrendon, de eerste Stormkoning en hij zou hierbij terzijde zijn gestaan door de eventuele latere Brandon de Bouwheer.[2]

Stormeinde werd tijdens de Andaalse Invasie zeven maal belegerd door de Andalen, maar na de zevende maal gaven ze het definitief op omdat ze het als een teken van de De Zeven zagen.[3]

Het kasteel bleef een onneembare vesting, maar tijdens de Veroveringsoorlog verliet Argilac de Arrogante het kasteel om op het open veld slag te leveren met Orys Baratheon. Het kasteel verviel volgens in de handen van Baratheon doordat Argella Durrendon geketend werd afgeleverd met de poorten open.[4]

Ook tijdens Robert's Opstand werd het kasteel belegerd, maar niet ingenomen. Tijdens het uitbreken van de Oorlog van de Vijf Koningen werd Stormeinde allereerst belegerd door Stannis Baratheon.[5]

Bronnen en voetnotenEdit

Hoofdplaatsen in Westeros
Hoofdstad: Koningslanding

Hoofdplaatsen:Adelaarsnest - Hooggaarde - Piek - Rots van Casterling - Stormeinde - Stroomvliet - Winterfel - Zonnespeer

Around Wikia's network

Random Wiki