Wikia

Westeropedia wiki

Sothoryos

5.167pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share
Sothoryos.png

In het rood de locatie van Sothoryos op de wereldkaart.

Sothoryos of Sothoros is een van de drie bekende werelddelen en is het meest zuidelijk gelegen van alle.

Volgens de verhalen is het een gevaarlijk continent waar gevaarlijke dieren als Basilisken en wyverns leven. Ook komen er vele dodelijke ziektes vandaan zoals onder andere de Rode Dood.[1]

GeografieEdit

Sothoryos ligt ten zuidoosten van Westeros en ten zuiden van Essos, gescheiden door de Zomerzee. Het is een groot continent en bestaat grotendeels uit jungles en moerassen. De noordkust van het continent is verkend en in kaart gebracht en aan de noordkust ligt de archipel van de Basiliskeilanden waarvan het Traneneiland het grootst is. Aan de noordkust mond ook de rivier de Zamoyos zich uit. Aan haar oevers liggen de ruïnes van de steden Zamettar en Yeen.[2] Ten zuiden van Yeen ligt de Groene Hel een gebied waar de wyverns en andere gevaarlijke beesten zouden wonen.[1]

Het zuiden is niet tot nauwelijks in kaart gebracht. De Ghiscari geloofde dat Sothoryos net zo groot als Westeros is, maar dit is nimmer bewezen. Ook de drakenrijder Jaenara Belaerys kon de zuidelijke kust van het continent niet ontdekken.[1]

BevolkingEdit

De Basiliskeilanden worden voornamelijk bewoond door piraten en boekaniers. Het vasteland is het leefgebied van de Getijgerde Mensen die volgens de verhalen duistere goden aanbieden en kannibalen zijn.[1]

Bronnen en voetnotenEdit

Around Wikia's network

Random Wiki