Wikia

Skagos.png

De plaats van Skagos in Westeros.

Skagos is een eiland dat aan de westkust van Westeros ligt in het Noorden. Enkele delen van het eiland bevinden zich nog noordelijker dan de Muur.

Naar verluid leven er ook Eenhoorns op Skagos.[1]

GeografieEdit

Het eiland Skagos ligt in de Zeehondenbaai en bevindt zich grofweg 20 mijl van het vastenland af. Aan het oosten ligt het eiland aan de Huiverende Zee. In de buurt van het eiland liggen nog een paar enkele kleinere eilanden, waaronder Skane.[2] Het overgrote deel van het eiland wordt gedomineerd door een paar bergen. Het eiland is slechts ligt bevolkt.

BevolkingEdit

Volgens hun eigen overlevering stammen de mensen van Skagos af van de Eerste Mensen. Ze zijn een fors, harig volk die sommige maesters als Ibbenees beschouwen.[1] In een lang vervlogen tijd is er een leger van mannen uit Skagos uitgevaren naar Skane en hebben daar de plaatselijke bevolking uitgemoord.[3] De bevolking van het eiland noemt zichzelf de 'Skagosi', terwijl mensen van buitenaf over hen praten als 'Skaggen".[4]

GeschiedenisEdit

In vroege tijden leed het vasteland van het Noorden veel onder de invallen van de Skagosi. Koning Brandon IX Stark legde hen uiteindelijk aan banden door hun vloot te vernietigen en ze te verbieden ooit de zee nog op te gaan. Tijdens de regering van Daeron II Targaryen kwamen ze weer in opstand en wisten ze heer Barthogan Stark.[1]

BestuurEdit

Het eiland Skagos valt direct onder het bestuur van het Huis Stark en niet onder het bestuur van een van zijn baandermannen. Vanwege dat het eiland in een uithoek ligt kan de plaatselijke bevolking gewoon zijn eigen gang gaan. Ondanks dat bestaan er enkele kleine edele huizen op het eiland waarvan het Huis Magnar de belangrijkste is.[5]

Andere Skagosi huizen:

Bronnen en voetnotenEdit

In andere talen:

English

Around Wikia's network

Random Wiki