Wikia

Robb en Grijze Wind

Robb en Grijze Wind

Schrikwolven zijn een soort wolven maar veel groter en sterker. Huis Stark koos de wolf als wapenteken. Ze leven vooral ten noorden van de Muur en zijn volgens Theon Grauwvreugd al tweehonderd jaar niet meer in de Zeven Koninkrijken gezien.[1]

UiterlijkEdit

Half begraven in de met bloed besmeurde sneeuw lag iets reusachtigs op zijn kant, dood. In de ruige, grijze vacht zat ijs geklonterd, en er kleefde een vage geur van verroting aan, als vrouwenparfum. Bran ving een glimp op van blinde ogen waarin de maden krioelden, en van een brede bek vol vergeelde tanden. Maar het was de omvang die hem naar adem deed happen. Het beest was groter dan zijn pony, twee keer zo groot als de grootste jachthond uit zijn vaders meute.
Het Spel der Tronen, Proloog, blz. 23

In verhouding tot gewone wolven hebben schrikwolven grotere koppen en langere poten. Hun kaken zijn ook zichtbaar smaller en geprononceerd.[2]

GeschiedenisEdit

Op hun weg naar Winterfel vinden Robb Stark en Jon Sneeuw een dode Schrikwolf en haar vijf puppy's. Hun vader, Eddard Stark, wil ze aanvankelijk laten doden maar Jon weet zijn vader te overtuigen dat diens wettig geboren kinderen voorbestemd zijn om ze te houden. Eddard stemt. Voor de groep vertrekt vindt Jon een zesde puppy die verschilt van de rest, het is namelijk een albino, deze houdt hij zelf.[1]

Genoemde SchrikwolvenEdit

Bronnen en referenties

Sjabloon:Interlinks

Around Wikia's network

Random Wiki