Wikia

Naam
Huis Cassel.png
Rodrik Cassel
Huis Cassel.png
Afbeelding:Rodrik Cassel.jpg
Titel(s):Wapenmeester van Winterfel
Huis:Cassel
Trouw aan:Stark
Overlijdensjaar:299 AL
De Strijd der Koningen
Broers en zussen:Martyn Cassel
Kinderen:Bet Cassel
Acteur:Ron Donachie

Ser Rodrik Cassel is de wapenmeester van Winterfel en de oom van Jory Cassel. Hij is de vader van Bet Cassel.[1]

UiterlijkEdit

Rodrik Cassel is een grote, forse man met schitterende witte bakkebaarden.[2]

PersoonlijkEdit

Rodrik Cassel wordt als een moedige en plichtsgetrouwe man omschreven.[3]

BiografieEdit

Rodrik Cassel was driemaal getrouwd en uit zijn huwelijken kwam maar één kind voort: Bet Cassel.[4]

Als Catelyn Stark naar Koningslanding vertrekt voor haar zoektocht begeleidt hij haar tijdens de reis.[5] Hij staat haar bij in haar zoektocht naar de waarheid in Koningslanding en haar gevangenneming van Tyrion Lannister.[6] Tijdens hun tocht door de Vallei van Arryn loopt Rodrik door de gevechten met de Bergclans verschillende verwondingen op.[7] Hij herstelt hier langzaam van.[8]

Toen hij met Catelyn Stak terugkeerde in het Noorden werd hij door haar tot kastelein van Winterfel benoemd om de verdediging van de burcht te leiden.[9] Na zijn terugkomst in Winterfel wordt hij belast met de opleiding van de nieuwe wachters.[10] Na de gevangenneming van Donella Hoornwoud reist Rodrik Cassel naar het oosten van het Noorden af om orde op zaken te stellen.[11]

Als hij het nieuws verneemt over het beleg van de Torhens Sterkte neemt hij zeshonderd man mee om de plaats te ontzetten.[12] Nadat hij het beleg heeft weten op te heffen trekt hij op naar het veroverde Winterfel.[13] Tijdens de Plundering van Winterfel werd zijn arm afgehakt door Rammert Sneeuw en vervolgens werd hij gedood door de Bastaard van Fort Gruw.[14]

Bronnen en voetnotenEdit

In andere talen:

English

Around Wikia's network

Random Wiki