Wikia

Naam
Huis Hanscoe.png
Robet Hanscoe
Huis Hanscoe.png
Huis:Hanscoe
Geslacht:Man
De Strijd der Koningen
Een Storm van Zwaarden
Een Dans met Draken
Broers en zussen:Galbart Hanscoe
Echtgeno(o)t(e):Sybelle Hanscoe
Kinderen:Gawen en Erena Hanscoe

Robet Hanscoe (Engels: Robett Glover) is een lid van het Huis Hanscoe.[1]

UiterlijkEdit

Robet Hanscoe is een lange man met een gezicht vol rimpels en een wilde, grijsbruine haardos.[2]

BiografieEdit

Toen Robb Stark zijn banieren opriep om ten strijde te trekken tegen de Lannisters kwam ook Robet met zijn troepen naar Winterfel en probeerde Robb over te halen en bevel op zijn schouders te leggen.[3]

Robet Hanscoe maakte deel uit van het leger van Rous Bolten en toen ze een poging deden om Harrenhal aan te vallen werd de voorhoede van het leger aangevallen door de Dappere Gezellen. Hij werd samen met Aenys Frey gevangen genomen en naar Harrenhal gebracht, maar lang duurde zijn gevangenschap niet want ze werden bevrijd waardoor ze de macht in Harrenhal konden overnemen.[4]

Hij werd er samen met Helman Langhart op uitgestuurd om Schemerdel te veroveren. Nabij die plaats werd het leger verslagen en werd hij teruggedreven naar Harrenhal.[5] Hij werd door Gregor Clegane gevangen genomen, maar door middel van een gevangenenruil kwam hij weer vrij en ging hij per schip vanaf Schemerdel naar het Noorden.[6] Na zijn aankomst in Withaven probeerde hij daar soldaten te rekruteren om de Motte van Diephout te heroveren.[7]

In andere talen:

English

Around Wikia's network

Random Wiki