Wikia

Naam
Roodweyn.png
Paxter Roodweyn
Roodweyn.png
Titel(s):Heer van het Prieel
Huis:Roodweyn
Eedgebonden aan:Hamer Tyrel
Geslacht:Man
De Strijd der Koningen
Een Storm van Zwaarden
Een Feestmaal voor Kraaien
Een Dans met Draken
Echtgeno(o)t(e):Mina Tyrel
Kinderen:Horas, Hobber en Desmera Roodweyn.

Paxter Roodweyn is het hoofd van het Huis Roodweyn en is Heer van het Prieel.[1] Hij is vlootmeester in de Kleine Raad van Tommen Baratheon.[2]

UiterlijkEdit

Is een dunne man met gebogen schouders. Hij is kaal, maar heeft nog enkele plukjes oranje haar.[3]

BiografieEdit

Ten tijde van Robert's Opstand bleef Paxter Roodweyn zijn leenheer trouw en belegerde hij de vesting Stormeinde en deed dit zonder succes.[4]

Doordat zijn beide zonen gijzelaar waren op het koninklijk hof zeilde hij niet uit met zijn vloot tegen de Baratheons.[5] Na de Slag van het Zwartewater nam hij een plek in bij de Kleine Raad als raadsmeester.[3] Hij belegerde voor de IJzeren Troon Drakensteen.[6] Toen het beleg voltooid was zette hij met zijn vloot zeil naar het Prieel om zijn thuishaven te verdedigen tegen de IJzergeborenen te beschermen.[7]

Nadat Kevan Lannister regent werd voor Tommen Baratheon werd hij door de koning benoemd tot de nieuwe Vlootmeester.[8]

Huwelijk en kinderenEdit

Paxter Roodweyn is getrouwd met Mina Tyrel, zus van Hamer Tyrel, en heeft met haar de volgende kinderen:

Bronnen en voetnotenEdit

Around Wikia's network

Random Wiki