Wikia

Westeropedia wiki

Oude Paleis

5.163pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Het Oude Paleis is een burcht en paleis in Zonnespeer. Tevens is het Oude Paleis de zetel van het prinselijk Huis Martel. Het paleis ligt op een oostelijke uitloper van de stad.[1]

BeschrijvingEdit

Het Oude Paleis ligt op een heuvel midden in de stad. Het grootste gedeelte van het paleis is het Zandschip. Het Zandschip is opgebouwd uit een donkere zandsteen en heeft de vorm van een schip, zoals de naam al doet vermoeden.[1] De opmerkelijkste onderdelen van het paleis zijn wellicht de twee torens: de Zonnetoren en de Speertoren die de skyline vormen van Zonnespeer.

SpeertorenEdit

de speertoren is honderdvijftig voet hoog en bovenop staat een speer van verguld staal, de speer zelf is veertig voet hoog.[1]

ZonnetorenEdit

De Zonnetoren heeft een koepel van goud en glas-in-lood. In een grote hoge kamer onder de koepel bevind zich de troonzaal. In die zaal staan de twee tronen van het huis. De tronen zijn nagenoeg identiek aan elkaar behalve het wapen in rug van de stoelen. De een vertoond de brandende zon van de Rhoynar en de andere zetel met de gouden speer van de Martels.[1]

Bronnen en voetnotenEdit

Around Wikia's network

Random Wiki