Wikia

Myr
Algemene info
Regio: Vrijsteden, Essos
Regering: Raad van Magisters
Religie: Meerdere religies
Kenmerken
Inwoners: Onbekend

Myr is één van de negen Vrijsteden.[1] De stad is gelegen aan de oostelijke kust van de Zee van Myrth.[2]

BeschrijvingEdit

De stad is gelegen aan het einde van een Valyrische Weg bij de Zee van Myrth. Lys kent een mix van meerdere religies en is een echte handelsstad.[3]

BevolkingEdit

Sommige maesters zijn van mening dat de Myrmen afstammen van de Rhoynar vanwege hun olijfkleurige huid.[3] In de stad wordt een dialect voor het Hoog-Valyrisch gesproken door de bevolking.[4]

GeschiedenisEdit

Vroege geschiedenisEdit

De exacte oorsprong van Myr is onbekend. Er is wat bewijs dat de plaats werd bewoond door een verdwenen volk tijdens het Tijdperk van de Dageraad. Het huidige Myr werd door Valyrische handelaren gesticht nadat ze een Andaalse nederzetting hadden veroverd.[3]

Na de Doem van Valyria greep de stad Volantis de macht en veroverde het Myr tijdens de Eeuw van Bloed. Toen Aegon de Veroveraar zich met Balerion aansloot bij de coalitie tegen Volantis kwam de stad in opstand tegen haar bezetter. Toen de oorlog afgelopen was was Myr weer een Vrije Stad.[5]

Vrije stadEdit

In 96 NdV ging Myr een alliantie met Lys en Tyrosh aan en stichtte het Koninkrijk van de Drie Dochters. Ze hadden oorspronkelijk aks doel om de piraten uit de Stapstenen te verjagen, maar weldra waren er meer wereldlijke ambities. Het koninkrijk werd tot stop gebracht door een alliantie van Braavos, Pentos en Lorath.[3]

EconomieEdit

In Myr wordt kant geproduceerd van hoge kwaliteit die over heel de bekende wereld verhandeld wordt.[6]

Vrijsteden
Braavos - Lorath - Lys - Myr - Norvos - Pentos - Qohor - Tyrosh - Volantis

Around Wikia's network

Random Wiki