Wikia

Lorath
Algemene info
Regio: Vrijsteden, Essos
Regering: Raad van Magisters
Religie: Boash
Kenmerken
Inwoners: Onbekend

Lorath is een van de negen Vrijsteden. De stad ligt aan de westelijke kant van het grootste eiland van de drie die omgeven worden door stormende zeeën.[1] De stad ligt in het noorden van Essos in de Huiverende Zee net ten westen van Braavos aan de monding van de Baai van Lorath.[2]

Lorath is de kleinste, armste en minst bevolkte stad van de Vrijsteden.[3] De stad heeft een kolonie, Morosh, aan de monding van de Sarne liggen.[4]

Geschiedenis Edit

Oude geschiedenis Edit

In vroegere tijden werden de eilanden van Lorath bewoond door de mysterieuze Doolhofmakers die een gigantisch doolhof onder andere een achter lieten op het eiland Lorassyon. Na hen kwamen de Harige Mensen op de eilanden wonen. Zij werden echter weer verdreven door de Andalen die er enkele koninkrijkjes vestigde.[3]

Uiteindelijk was Qarlon de Grote instaat om alle koninkrijkjes onder zijn gezag te verenigen en vervolgens begon hij met het veroveren van het vasteland, maar hierbij stuitte hij op de macht van de Vrijplaats Valyria. Deze stuurden honderden draken naar Lorath en tijdens de Verzenging van Lorath en gingen de steden en dorpjes op de eilanden in vlammen op.[3]

Valyrische tijd Edit

De eilanden waren een eeuw onbewoond toen in 1436 VdV de aanbidders van de god Boash een tempel voor hun godheid op één van de eilanden stichtten. Ze regeerden voor driekwart eeuw over de nieuwe stad, maar gaandeweg kwam de lokale bevolking tegen hen in opstand en werd de stad een vrijplaats.[3]

Bestuur Edit

De stad wordt geregeerd door een raad van magisters. Tevens is er een raad van drie prinsen: de Oogstprins, de Vissersprins en de Prins van de Straten; zij hebben slechts een ceremoniële functie.[3]

Cultuur Edit

Mensen uit Lorath hebben eigen vorm om naar zichzelf te verwijzen, woorden als "ik" of "mij" worden niet gebruikt en men verwijst meestal naar zichzelf als "een man" of "een vrouw".[3]

Bronnen en voetnotenEdit

Vrijsteden
Braavos - Lorath - Lys - Myr - Norvos - Pentos - Qohor - Tyrosh - Volantis

Around Wikia's network

Random Wiki