Wikia

Blad

Blad, een Kind van het Woud.

De Kinderen van het Woud zijn de oorspronkelijke bewoners van Westeros.

UiterlijkEdit

De Kinderen hebben in verhouding met de mensen grote ogen, dezen hebben meestal de kleur van gouden zonnen. Ze hebben drie vingers aan een hand met scherpe klauwen in plaats van nagels.[1] Ze zijn tevens klein, donker en beeldschoon.[2]

GeschiedenisEdit

De Kinderen van het Woud leefden al in Westeros voor de komst van de Eerste Mensen. In die tijd leefden ze zij aan zij met onder meer de Reuzen.[1] Ze geloofden in de Oude Goden en hadden de gezichten in de Weirbomen uitgesneden.[3] Hun voornaamste woonplek was het immense oerbos dat zich uitstrekte van Kaap Gram naar de Krakenkaap.[4] Na de komst van de Eerste Mensen voerden ze oorlog tegen hen, maar deze werd beëindigd met het Verbond en hierna leefden ze in vrede samen met de Eerste Mensen.[5] Volgens de legenden zouden ze zelfs Brandon de Bouwheer met hun magie hebben geholpen bij het bouwen van de Muur.[2]

Verbond

Het Verbond wordt gesloten tussen de Kinderen en de Eerste Mensen.

Toch verdwenen ze in hun geheime steden in de wouden en holle heuvels en werden daarna nooit meer gezien, ook niet door de Laatste Held, die hun magie zocht in zijn strijd tegen de Anderen.[6] Toch slaagde Durran XXI Durrendon erin om gezamenlijk tegen de Andalen op te trekken in het zogenaamde Weirboomverbond en waren daar zeer succesvol in.[7] Vele Kinderen van het Woud stierven echter in de oorlog en ze zochten hun toevlucht in de laatste Godenwouden.[8] Heden ten dage leven er nog enkelen in een grot in het Land Achter de Muur.[1]

KennisEdit

Volgens de Eerste Mensen beoefenden de Kinderen van het Woud het Groene Gezicht en deden ze dit doormiddel van het kijken door de ogen van de Weirbomen.[9] Het waren ook de Kinderen die de Eerste Mensen leerden hoe ze de raven boodschappen konden laten bezorgen.[1]

Het metaalbewerking was hen vreemd, maar ze bewerkten obisdiaan waarvan de werktuigen en wapens maakten.[2]

Bronnen en voetnotenEdit

Sjabloon:Interlinks