Wikia

Naam
Huis Cassel.png
Jory Cassel
Huis Cassel.png
Afbeelding:Jory Cassel.jpg
Huis:Huis Cassel
Eedgebonden aan:Huis Stark
Overlijdensjaar:298 AL te Koningslanding
Geslacht:Man
Vader:Martyn Cassel
Acteur:Jamie Sives
Jory Cassel is het hoofd van de wacht van Winterfel en de neef van Rodrik Cassel.[1]

BiografieEdit

Jory Cassel was getuige van de executie van Gared en - samen met Theon Grauwvreugd - als eerste aanwezig bij de vondst van de Reuzenwolven.[2] Als Eddard Stark naar Koningslanding vertrekt reist Jory met hem mee als zijn hoofd van de wacht aldaar.[3] In Koningslanding doet hij zoekt hij namens Eddard de resterende hofhouding van Jon Arryn in de stad op.[4] Hij neemt ook deel aan het Toernooi van de Hand. Hij was instaat om Horas Roodweyn en een Frey te verslaan. In de derde ronde werd Lothor Brune als winnaar aangewezen door de koning.[5]

Na een bezoek aan een bordeel in de hoofdstad worden hij Heer Stark en een paar andere wachters op straat staande gehouden door Jaime Lannister en zijn soldaten. Kort daarop ontstaat er een gevecht in de straat en sneuvelt Jory Cassel.[6]

Na zijn dood werd zijn lichaam aan de Zwijgende Zusters gegeven die zijn lichaam naar Winterfel zouden brengen en hem daar zouden begraven.[7]

Bronnen en voetnotenEdit

In andere talen:

English

Around Wikia's network

Random Wiki