Wikia

Jon II
Het Spel der Tronen hoofdstuk
HetSpelderTronen.jpg
POVJon Sneeuw
pagina91 Luitingh Fantasy
(Andere versies)
Hoodstuk chronologie(All)
Jon I
Tyrion I ← Catelyn II → Daenarys II

Jon III

Jon II is het tiende hoofdstuk van het boek Het Spel de Tronen. Het hoofdstuk wordt verteld vanuit het oogpunt van Jon Sneeuw.

SamennvattingEdit

Jon is zich bewust van dat dit zijn laatste maal zal zijn in Winterfel. Hij wilt een bezoek aan Brans ziekbed brengen en treft daar Catelyn Stark aan de zij van het bed aan. Zij probeert hem te weren uit de kamer, maar hij laat zich niet tegenhouden. Jon weet afscheid te nemen en zegt tegen hem dat deze val hem nooit had mogen treffen. Catelyn is bikkelhard tegen Jon en bijt hem toe dat het hem had moeten overkomen. Hij besloot snel zijn oom Benjen Stark op te zoeken.

Op de binnenplaats heerste er een grote drukte. Te midden van dat alles vindt hij zijn broer Robb. Zij nemen hartelijk van elkaar afscheid. Als laatste gaat hij afscheid nemen van Arya. Hij brengt voor haar een cadeau mee. Jon gaf haar een dun zwaard mee. Hij verteld haar dat dit wapen ook wordt gedragen door de huurmoordenaars uit Pentos en Myr. Hij geeft haar nog een laatste advies mee voordat hij vertrekt, dat elk zwaard een naam heeft. Arya besluit haar zwaard Naald te noemen.

PersonagesEdit

PlaatsenEdit

Overige termenEdit

In andere talen:

English

Around Wikia's network

Random Wiki