Wikia

Westeropedia wiki

Huiverende Zee

5.169pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share
Huiverende Zee.png

In het blauw de ligging van de Huiverende Zee.

De Huiverende Zee, soms ook de Huiverzee genoemd, is een zee die ten noorden van het continent Essos ligt en ten oosten van Westeros. De Nauwe Zee mondt uit in de Huiverende Zee.[1] Het wordt in het noorden begrenst door een ijsmassa die door de zeevaarders de "Witte Wildernis" wordt genoemd.[2]

GeografieEdit

De exacte omvang van de zee is niet bekend. Zeevaarders zijn nooit oostelijker gevaren dan de Duizend Eilanden en noordwaarts worden ze geremd door huilende stormen en ijsbergen. Volgens sommigen zou de Huiverende Zee in het oosten overgaan in de Zomerzee.[2]

Aan de kust met Essos liggen vele baaien zoals de Bitterwierbaai, de Kannibalenbaai, de Slagtandenbaai en de Leviathansont.[2]

VegetatieEdit

Volgens sommige zeelui leven op de ijzige zee IJsdraken. Daarnaast zwemmen er vele verschillende vissen in de zee rond zoals zalm, zeewolf, zandaal, grijze rog, lamprei, witvis, zalmforel, haai, haring, makreel en kabeljauw. Ook zwemmen er verschillende soorten walvissen in de Huiverende Zee rond, waaronder ook de machtige leviathans.[2]

EilandenEdit

De volgende eilanden kunnen in de zee gevonden worden:

Bronnen en voetnotenEdit

Grote zeeën van de Bekende Wereld
Huiverende Zee - Jaden Zee - Zee-engte - Zee van Zonsondergang - Zomerzee

Around Wikia's network

Random Wiki