Wikia

Bran II
Het Spel der Tronen hoofdstuk
HetSpelderTronen.jpg
POVBran Stark
pagina76 Luitingh Fantasy
(Andere versies)
Hoodstuk chronologie(All)
Bran I
Arya I ← Bran II → Tyrion I

Bran III

Bran II is het achtste hoofdstuk uit het boek Het Spel der Tronen. Dit hoofdstuk wordt verteld vanuit het gezichtspunt van Bran Stark.

SamenvattingEdit

Bran ziet de de jachtpartij vertrekken op de dag voor het vertrek. Hij besluit Jon te zoeken, maar is daar niet al te ijverig in. Inmiddels is hij ook al druk bezig met zijn vertrek naar Koningslanding en aan het dagdromen over zijn toekomst bij de Koningsgarde. Hij beseft zich ook dat Winterfel zijn enige thuis is. Ook denkt Bran na over een naam voor zijn reuzenwolf. Uiteindelijk besloot hij te gaan klimmen.

Met grote behendigheid beklimt hij de daken van Winterfel. Het was voor hem één groot stenen doolhof van muren, torens en binnenhoven. Vanaf zijn plek op de daken kon hij het hele kasteel overzien. Zijn moeder was doodsbang dat hij op een dag van een muur dood zou vallen. Zijn ouders hadden van alles geprobeerd om hem te laten inzien dat het klimmen gevaarlijk was. Hij hield eenmaal van klimmen en met name de bouwvallige toren. Hij besloot om naar die toren te gaan. Als hij daar aankomt hoort hij een paar stemmen. De twee hebben het over de benoeming van Eddard Stark tot Hand. Uiteindelijk weet Bran door een raam naar binnen te kijken. Als hij gezien wordt verliest hij zijn evenwicht en herkent hij eindelijk de mensen de koningin en haar broer. Uiteindelijk geeft de man Bran een duw en valt Bran van de toren af.

PersonagesEdit

PlaatsenEdit

Overige termenEdit

In andere talen:

English

Around Wikia's network

Random Wiki