Wikia

Naam
Huis Marbrand
Addam Marbrand
Huis Marbrand
Addam Marbrand - Kevin McCoy
Titel(s):Bevelhebber van de Stadwacht van Koningslanding
Huis:Marbrand
Geslacht:Man
De Strijd der Koningen
Een Storm van Zwaarden
Een Feestmaal voor Kraaien
Vader:Damon Marbrand

Ser Addam Marbrand is een ridder en is de erfgenaam van Essenmark.[1] Hij is de huidige Bevelhebber van de Stadswacht van Koningslanding.[2]

UiterlijkEdit

Addam Marbrand is een slanke man met koperkleurig haar tot aan zijn schouders.[3]

BiografieEdit

In zijn jeugd groeide Addam Marbrand op in de Rots van Casterling waar hij was aangesteld als page. In deze tijd ontwikkelde hij een hechte vriendschap met Jaime Lannister.[4]

Het waren de verkenners van Addam Marbrand die de komst van het leger van Robb Stark meldde.[5] Hij was in het leger van Tywin Lannister verantwoordelijk voor de foeragering.[6] Tijdens de Slag bij de Groene Vork voerde hij het commando over de rechtervleugel van het leger.[3] Ook vocht hij mee tijdens de Slag van het Zwartewater.[7] Daarop werd hij door Heer Tywin benoemd tot bevelhebber van de Stadswacht van Koningslanding.[8] Tijdens het proces tegen Tyrion Lannister getuigde hij tegen de Dwerg.[9]

Toen Jaime Lannister met een strijdmacht naar Stroomvliet vertrok was ser Addam één van zijn onderaanvoerders.[10]

Around Wikia's network

Random Wiki